Som ny kund hos oss kan du känna dig trygg med att vi har välbeprövade rutiner för att hjälpa dig att komma igång på bästa möjliga sätt. Vi guidar dig genom varje steg i processen, från första kontakt till fullständig integration, för att säkerställa en smidig och effektiv övergång till våra tjänster.
Behovsmöte och ansvarsfördelning
1. Här pratar vi igenom hur ert behov ser ut idag och gör en plan framöver med hur vi på bästa sätt lägger upp ett samarbete oss emellan.
2. Vi går igenom ansvarsfördelning och definierar vilka tjänster du behöver och hur ofta de ska utföras.
3. Vi kommer överens om pris utifrån de behov som definieras.
Uppdragsavtal och kundkännedom
1. Vi skriver avtal med vad vi kommer överens om med en tydlig uppdragsbeskrivning samt överenskommet pris.
2. Vi genomför en kundkännedom på ditt företag enligt penningtvättslagen
Uppstartsmöte
1. Vi har möte antingen fysiskt eller digitalt möte och går igenom uppstart av uppdraget. Här går vi igenom och dokumenterar processer om hur vi ska arbeta. Allt från attestflöde till hur vi gör rapportering.
2. Hanterar upplägg av behörigheter till bank, affärssystem och Skatteverket.
3. Lägger upp integration affärssystem mot bank.
Överlämning av tidigare bokföring
1. Överlämning av bokföring och avstämningsunderlag på senaste avstämda period. Avstämningsunderlagen lämnas digitalt.
2. Ni bestämmer om ni vill att vi agerar mellanhand för överlämning från en tidigare byrå.
Uppdraget kan börja
1. Vi tar över ansvar för redovisning, lön och bokslut från överenskommet datum.
2. Du läggs upp i vår Kundportal med tillgång till tjänster enligt ditt avtal. I Kundportalen hanterar vi rapportering och delning av dokument.